2021-10-04

MOYA 30. marką w Polsce w zestawieniu TOP 200 Forbes

Marka MOYA została sklasyfikowana na 30. miejscu w nowym rankingu miesięcznika „Forbes” „Najlepsze polskie marki”.

Zestawienie, tworzone we współpracy z firmą badawczą Minds & Roses, uwzględnia wartość finansową marek, a także ich pozycję w swoich branżach. Wysoka pozycja sieci MOYA w tej klasyfikacji jest kolejnym potwierdzeniem dynamicznego wzrostu siły marki na rynku.

MOYA jest najszybciej rozwijającą się siecią stacji paliw w Polsce. Każdego roku pojawia się kilkadziesiąt nowych obiektów. Dziś jest ich ponad 340. Zlokalizowane są w dużych miastach i mniejszych miejscowościach, przy drogach krajowych, ekspresowych oraz lokalnych. Dzięki wysokiej jakości oferowanych produktów oraz wyjątkowemu podejściu do klienta zdobywają coraz większą popularność i uznanie wśród konsumentów – m.in. stąd wysoka pozycja marki MOYA w rankingu „Forbesa” „Najlepsze polskie marki”.
Siła marki ma kluczowe znaczenie w sukcesie rynkowym każdego przedsiębiorstwa. Proces budowania brandu jest jednak niezwykle żmudny i długotrwały. Tworząc przeszło 10 lat temu nową sieć stacji paliw mieliśmy świadomość tego, z jak wielkim wyzwaniem się mierzymy. Już wówczas polski rynek był niezwykle wymagający – skupiał w sobie doświadczonych graczy – ogromne krajowe koncerny oraz międzynarodowe konsorcja. Dlatego od początku, konsekwentnie budujemy spójny wizerunek naszej marki. Prowadzimy działania mające na celu zwiększanie rozpoznawalności i uzyskanie pozytywnych skojarzeń wśród konsumentów. Wysoka pozycja w rankingu „Forbesa” jest dowodem na to, że nasza strategia rozwoju marki jest właściwa i będziemy ją kontynuować w najbliższych latach.
Rafał Pietrasina, prezes zarządu Anwim S.A., operatora sieci MOYA
Siła marek w zestawieniu „Forbesa” została obliczona na podstawie metodologii firmy badawczej Minds & Roses. Bierze ona pod uwagę mentalną dostępność marki oraz skojarzenia i emocje, które ona wywołuje. Dane empiryczne zostały zebrane za pomocą badania przeprowadzonego na grupie 1435 respondentów.
Dla każdej z 24 przebadanych kategorii produktów i usług opracowano indywidualne modele wpływu marki na osiąganą wartość sprzedaży. Ostatecznie wartość marki wyrażona w PLN wynika z pozycji rynkowej wyrażonej jej wartością sprzedaży, indeksowanej siłą danej marki oraz jej wkładem w wartość sprzedaży w kategorii.

Anwim S.A. brylantem polskiej gospodarki

Wysoka pozycja w rankingu „Najlepsze polskie marki” „Forbesa” to nie jest jedyne wyróżnienie, które w ostatnim czasie trafiło do GK Anwim. Właściciel i operator sieci stacji paliw MOYA został sklasyfikowany na 123. miejscu w zestawieniu „Brylanty polskiej gospodarki 2020”, które tworzone jest przez Instytut Polskiego Biznesu. Ranking tworzony jest na podstawie danych finansowych za lata 2018-2019, pochodzących Krajowego Rejestru Sądowego. Pozycja w rankingu jest odzwierciedleniem wartości rynkowej przedsiębiorstwa.

Ostatnie Aktualności

2025-09-25

Butelki, parasole, części samochodów. Wolontariusze z MOYA sprzątali Wisłę

Ponad 400 kilogramów śmieci, osiem opon, elementy samochodowe, parasol plażowy, setki butelek, a nawet skorupa kokosa ze słomką. To bilans akcji sprzątania nad Wisłą w Ciszycy, w której...
2025-09-19

Nowa stacja paliw MOYA w Obłaczkowie. Na start paliwo w super cenie 4,99 zł/l!

W piątek 19 września odbędzie się uroczyste otwarcie nowej stacji MOYA paliw w Obłaczkowie. To kolejny punkt polskiej sieci stacji paliw, która należy do trzech największych w kraju i liczy...
2025-09-04

Smak Włoch w trasie, nowa zapiekanka w ofercie Caffe MOYA

MOYA, trzecia największa sieć stacji paliw w Polsce, konsekwentnie rozwija swoje menu w ramach konceptu gastronomicznego Caffe MOYA. Tym razem na kierowców i pasażerów czeka wyjątkowa nowość,...
2025.08.22

GK Anwim opublikowała raport niefinansowy za 2024 r.

GK Anwim, właściciel sieci stacji paliw MOYA, opublikowała raport niefinansowy za 2024 rok. Dokument podsumowuje najważniejsze inicjatywy zrealizowane w minionym roku, wskazując ich wpływ na...
2025-08-01

MOYA ruszyła z serią videopodcastów „Śladem profesjonalistów”

Jak wygląda praca osoby, która jako pierwsza pojawia się na miejscu wypadku? Co oznacza odpowiedzialność, gdy w grę wchodzi życie drugiego człowieka? Jaką rolę w działaniach ratowniczych...
2025-07-22

MOYA świętuje zakończenie Wielkiej Wyprawy Maluchów: ponad 3 miliony złotych zebrane dla dzieci

Zakończyła się Wielka Wyprawa Maluchów dla Dzieci – niezwykła, 17-dniowa inicjatywa charytatywna, która połączyła nostalgiczne emocje z ideą społecznego zaangażowania. MOYA jako partner...