Do sklepów, działających przy stacjach paliw MOYA, zawitała nowa odsłona zapalniczek, przygotowanych specjalnie dla marki MOYA przez firmę Clipper i artystę Szymona Chwalisza. Zapalniczki występują w czterech wariantach wizualnych, prezentujących różne style artystyczne. Jest to kolejny produkt marki własnej, który zadebiutował w ostatnim czasie w portfolio produktów sygnowanych logo MOYA.
Nowa linia zapalniczek to krok w stronę klientów, którzy oprócz praktyczności przedmiotów codziennego użytku przywiązują wagę także do stylu i designu. Dwa z czterech wariantów tych produktów występują w stylu przypominającym współczesne komiksy. Przedstawiają one ciężarówkę i kultowego już fiata 126P w barwach charakterystycznych dla MOYA. Druga linia wizualna to ciemne barwy i delikatne motywy, nawiązujące do wyszukanych tatuaży. Wszystkie grafiki zaprojektował specjalnie na potrzeby sieci MOYA uznany artysta Szymon Chwalisz.
- Sztuka przechodzi dziś z galeryjnej sfery sacrum do mainstreamowego designu. Dla mnie, jako artysty, galerią stała się każda przestrzeń estetyczna, w której przebywamy. Obcujemy z designem na każdym kroku. Zapalniczka poza formą samą w sobie jest ozdobiona moją sztuką, tym samym stając się czymś wyjątkowym, nietuzinkowym, kolekcjonerskim. Możliwość prezentowania jej na stacjach paliw wydała mi się rewelacyjnym pomysłem i może dzięki takim małym krokom oswajania ludzi ze sztuką w przestrzeni uda się skłonić odbiorców produktu do refleksji, odkrycia metafory, zadania pytania. Mnie, jako artyście, zawsze na tym najbardziej zależało – mówi Szymon Chwalisz, autor projektu graficznego nowych zapalniczek.
- Po spotkaniu z działem marketingu firmy Anwim doszliśmy do wniosku, że trzeba stworzyć takie wzory, które gościom stacji będą kojarzyły się bardzo pozytywnie, jednocześnie nostalgicznie. Wzory małego fiata i ciężarówki skierowane są do nieco starszych odbiorców, którzy pamiętają motoryzację lat 80. Niemniej są na tyle nowoczesne, że przyciągną także młodszych odbiorców, nawiązując także do stylu współczesnych komiksów. Wzór złoty z twarzą kobiety to już bardziej luksusowa forma designu. Z jednej strony minimalizm, ale też styl i szyk. Taka zapalniczka wkomponuje się fenomenalnie w przestrzeń eleganckiej, kobiecej torebki. Wzór z motocyklem miał być skierowany do osób, które poruszają się na jednośladach, choć wydaje mi się, że znajdzie on też odbiorców wśród tych, którzy o motocyklowej wolności dopiero marzą. Zawsze warto tworzyć dla marzycieli... może ta kolekcja jest właśnie dla nich… – dodaje Szymon Chwalisz.
Szymon Chwalisz to malarz, grafik, ilustrator i rysownik, absolwent WPA – UAM. Specjalizuje się w technice malarskiej – aerografu. Jest twórcą i autorem m.in. „Woodstockowych Gitar” – ręcznie malowanych instrumentów, na których portretuje artystów występujących na Przystanku Woodstock. Gitary te co roku licytowane są podczas aukcji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy uzyskując rekordowe kwoty i plasując się w czołówce najwyżej licytowanych przedmiotów.
Jest autor ręcznie malowanych kasków dla sportowców takich jak Karolina Pilarczyk, Maciej Kot czy Kajetan Kajetanowicz. W 2017 roku wspólnie z gitarzystą Guns`n Roses – Slashem zaprojektował i pomalował wyjątkową gitarę, którą także przekazano na WOŚP i wylicytowano za ponad 60 000 zł.
W technice aerografu Szymon stworzył także wiele ilustracji, m.in. okładki płyt zespołów Big Cyc i Urszuli, oraz okładki książek.
Clipper jest kultową marką nie tylko wśród miłośników tytoniu. Od wielu lat marka prezentuje swoje produkty w oryginalnych wzorach i nadrukach. Jest to gratka dla pasjonatów, którzy dumnie prezentują swoje kolekcje zapalniczek Clipper w setkach wariantów. Marka obecna jest w 130 krajach na całym świecie. Nowe zapalniczki MOYA, które mogą posłużyć również jako zatyczki do wina, bądź ubijaczki do tytoniu, będą stanowiły kolejny pożądany element kolekcji fanów tej marki.