2023-01-16

Ekologiczne karty paliwowe MOYA ze złotym Laurem Konsumenta

W prestiżowym plebiscycie Laur Konsumenta 2023 klienci docenili markę MOYA i jej ekologiczne karty paliwowe. Karty MOYA firma zostały wykonane z materiału pochodzącego z recyclingu, wzbogaconego o dodatek przyspieszający ich biodegradację. Na to innowacyjne rozwiązanie oddano aż 42% głosów w kategorii „ekologiczne strategie w biznesie (rynek paliw)”. 

Karty paliwowe to jedno z wielu ekologicznych rozwiązań wprowadzanych przez sieć paliw MOYA. Firma skupia się na wyzwaniach, jakie stoją przed całą branżą paliwową, czyli transformacji energetycznej i zwiększaniem udziału w miksie energetycznym odnawialnych źródeł energii. Jednym ze strategicznych celów firmy Anwim, właściciela marki MOYA, jest także maksymalne obniżenie śladu węglowego produkowanego przez stacje. Wybrane stacje wyposażane są m.in. w ekologiczne źródła ogrzewania, jak pompy ciepła, energooszczędne systemy oświetlenia czy panele fotowoltaiczne. 

Ekologiczne karty paliwowe zostały wykonane z materiału pochodzącego z recyklingu. Co więcej, dodatek, który został użyty w produkcji tego materiału, przyspiesza ich biodegradację. Proces biodegradacji materiału, z którego zostały wyprodukowane karty, zachodzi w środowiskach bogatych w mikroby, takich jak biologicznie aktywne składowiska odpadów. Materiał przyciąga mikroby do produktu, pozwalając im kolonizować swoją powierzchnię. Gdy bakterie założą kolonię, wydzielają kwasy rozkładające łańcuch polimeru. Drobnoustroje wykorzystują szkielet węglowy łańcucha polimerowego jako źródło energii i traktują tworzywo jako pożywienie. 

Konsumenci nagrodzili ekologiczne karty paliwowe MOYA złotym Laurem Konsumenta – aż 42% głosów w kategorii „ekologiczne strategie w biznesie (rynek paliw)” oddano na to innowacyjne rozwiązanie. 

Plebiscyt Laur Konsumenta organizowany jest od 2004 roku przez redakcję „Stron Biznesu”, dodatku ukazującego się w Dzienniku Gazecie Prawnej. Jest jednym z pierwszych i jednocześnie najbardziej prestiżowych certyfikatów konsumenckich w Polsce i opiera się na zbiorowej rekomendacji konsumentów i klientów. Jest odzwierciedleniem tego, jak konsumenci postrzegają produkt lub firmę w kontekście jakości i innowacyjności. 

Ostatnie Aktualności

2023-01-25

MOYA otworzyła kolejną stację paliw

Stacja nr 402 w sieci MOYA została otwarta w podkarpackiej miejscowości Oleszyce. Obiekt koncentruje się na obsłudze klienta lokalnego. Nowa stacja funkcjonuje na zasadzie współpracy...
2023-01-24

Anwim partnerem logistycznym Operacji Czysta Rzeka 2023

Na wiosnę 2023 roku ruszy kolejna edycja największej w Polsce akcji sprzątania rzek Operacja Czysta Rzeka. Jak ważna jest to inicjatywa pokazują liczby z ubiegłych edycji – tylko w 2022 roku...
2023-01-19

Anwim ogłasza przetarg na dystrybutora produktów gastronomicznych (bistro)

MOYA to najszybciej rozwijająca się sieć stacji paliw w Polsce. Dziś składa się z ponad 400 punktów, które rozmieszczone są na terenie całej Polski. Na większości z nich z powodzeniem...
2022-12-30

401 stacji MOYA na koniec 2022 r.

Sieć MOYA przekroczyła próg 400 stacji w niebiesko-czerwonych barwach. Nowy obiekt, otwarty w miejscowości Jurków (woj. małopolskie) jest stacją nr 401. Anwim S.A., właściciel marki MOYA...
2022-12-22

Już 400 stacji paliw w sieci MOYA!

Wyzwania na rynku paliwowym nie spowolniły tempa rozwoju MOYA. Otwarcia kolejnych lokalizacji gwarantują marce utrzymanie pozycji najszybciej rozwijającej się sieci stacji paliw w Polsce. W...
2022-12-21

Sieć stacji paliw MOYA otwiera dwa kolejne punkty

W województwach mazowieckim oraz lubelskim MOYA uruchomiła dwie nowe stacje w niebiesko-czerwonych barwach. W obu lokalizacjach poza tankowaniem paliwa można zrobić zakupy w wielobranżowym...