Po dołączeniu do sieci 18 stacji franczyzowych i otwarciu 8 własnych placówek marka MOYA zakończyła rok 2016 z liczbą 132 obiektów funkcjonujących w jej barwach. Na koniec bieżącego roku przy polskich drogach będzie działało łącznie ponad 170 stacji z logo MOYA.
Realizując swój plan posiadania w sieci 250 stacji do końca 2019 roku, polska firma Anwim S.A., zamierza w tym roku ubrać w barwy MOYA ok. 40 placówek. Marka planuje dalej umacniać swoją pozycję wiarygodnego partnera dla przewoźników, jednak wybór lokalizacji dla części nowych stacji to krok w stronę budowania rozpoznawalności wśród klientów indywidualnych.
„Naturalnie rozwój franczyzy to dalej jeden z naszych priorytetów. W wyniku niepewności co do ostatecznego kształtu podatku handlowego wielu naszych potencjalnych partnerów długo wstrzymywało się z decyzją o przystąpieniu do sieci. Przez to w ubiegłym roku dołączyło do niej jedynie 18 stacji franczyzowych, co i tak jest dobrym wynikiem. Zamierzamy jednak wyrównać tę stratę w bieżącym roku, przyłączając do sieci około 30 nowych stacji franczyzowych. Do tego powinnismy uruchomić co najmniej 10 stacji własnych. Co więcej, znaczna część z nich będzie ulokowana w dużych miastach. To dla nas istotny ruch w kontekście zwiększenia dotarcia do klientów indywidualnych. Dzięki dogodnym lokalizacjom stacji MOYA w pobliżu przejść granicznych i parków logistycznych oraz przy głównych trasach tranzytowych jesteśmy już wiarygodnym partnerem dla klientów flotowych. Teraz czas na klientów indywidualnych” - tak plany na bieżący rok komentuje Paweł Grzywaczewski, Członek Zarządu Anwim S.A.
Flagowe inwestycje własne z ubiegłego roku to stacje w Elblągu i Tychach. Obie zapowiedziały dalszy kierunek rozwoju. W ramach realizacji tegorocznego planu, na początku lutego do użytku oddana została stacja własna Anwim w Rudzie Śląskiej.
Oprócz dołączania nowych stacji partnerskich, operator zadba także o podniesienie standardu w placówkach już funkcjonujących w sieci. W odpowiedzi na potrzeby klientów i w trosce o utrzymanie jednolitych wzorców, w tym roku zmodernizowanych zostanie około 80 obiektów w sieci MOYA. Usprawnienia dotyczyć będą głównie sal sprzedaży.
Równie istotną część biznesu stanowią stacje automatyczne, dedykowane obsłudze klientów flotowych. W zeszłym roku uruchomiono aż pięć obiektów przeznaczonych dla przewoźników - w Porcie Świecko, Gorzyczkach, Gdyni, Lublinie i Wolicy. Wprowadzono także szereg udogodnień w ramach programu MOYA Firma: do obrotu wprowadzono co-brandową kartę MOYA IQ Card (umożliwiającą płatność za paliwo i opłaty drogowe w ponad 1200 punktach na terenie 13 państw Unii Europejskiej), klientom udostępniono nową platformę e-commerce, skrócono czas wydawania kart, rozwinięto dział Biura Obsługi Klientów, oraz uruchomiono możliwość płatności zbliżeniowych dzięki emisji nowych kart z tą funkcją. W planach na ten rok, oprócz oddania do użytku kolejnych obiektów, znajduje się modernizacja i rozbudowa istniejących, rozszerzanie asortymentu dostępnego w ramach płatności kartami flotowymi oraz dodawanie kolejnych funkcjonalności do panelu klienta online. Planowane jest również wprowadzenie możliwości przedpłaconego zasilania karty flotowej. Pierwsza w tym roku stacja automatyczna oddana do dyspozycji klientów flotowych to nowo wybudowany obiekt w Rusocinie, kolejne będą konsekwentnie przyłączane do sieci w ciągu całego roku.