Stacje wybierane są ze względu na wysoki poziom realizowanych procesów (sprzedaży produktów i usług, zatowarowania), obsługę klienta i działania marketingowe. Ambasadorzy wybierani są na 12 miesięcy.
W ostatniej edycji programu zostało wybranych aż 11 ambasadorów. Stanowią oni „crème de la crème” sieci MOYA. Jednym z nich jest stacja w Bartoszycach.
Najważniejszym benefitem płynącym z uzyskania tytułu Ambasadora MOYA jest możliwość podjęcia, wspólnie z ekspertami Anwim S.A., działań mających na celu zwiększenie atrakcyjności stacji, a co za tym idzie, polepszenia wyników sprzedaży.
Na początku marca 2020 roku sklep na stacji w Bartoszycach został przebudowany pod kątem projektu ambasadorskiego. Zanim jednak doszło do wprowadzania konkretnych zmian, została przeprowadzona szczegółowa analiza wyników sprzedaży tej stacji. Okazało się, że asortyment przemysłowy, czyli głównie artykuły samochodowe, które zajmowały wówczas około połowy obłożenia półek sklepowych, stanowiły zaledwie 10% całkowitego obrotu sklepu. Natychmiast zredukowano zatem ilość miejsca zajmowanego przez tę kategorię. Co więcej, zdecydowano również o wstawieniu dodatkowego mebla (gondoli regałowej) w celu optymalizacji powierzchni sklepowej. Dzięki temu udało się istotnie poszerzyć ofertę sklepu przede wszystkim o produkty spożywcze (słodycze, napoje, piwo), które mają coraz większy udział w obrotach stacji paliw
Na wysokim regale, tuż przy wejściu do sklepu, zamiast słabo rotującego asortymentu akcesoriów samochodowych, stworzono ekspozycję piw - zwiększono aż trzykrotnie ilość miejsca na tę kategorię produktową. To jednak nie wszystko. Wprowadzono do oferty estetyczną ekspozycję cukierków w formie wiszącej, a także stworzono miejsce dla napojów energetycznych/ izotonicznych z szerokim wyborem. Oczywiście specjalnie eksponując produkty marki MOYA.
Wszystkie kategorie zostały tak rozlokowane, aby pasowały tematycznie do swoich nowych miejsc na terenie sklepu (słone przekąski tuż przy piwie, słodycze vis a vis kawiarki, energetyki blisko wejścia). Zostały też podzielone szczegółowo osobnymi ekspozycjami tak, aby klient, który podchodzi do danego regału, miał przed sobą pełny wybór konkretnej grupy towarowej. Na stacji MOYA w Bartoszycach umieszczono profesjonalny regał z winami (MOYA Winnica), do którego klient może teraz podejść i zapoznać się lepiej z produktem.
Efekty działań okazały się spektakularne. Obrót sklepu za rok 2020 wzrósł w porównaniu do 2019 aż o 52%! I to pomimo pandemii!